Inis (EN)
Inis ir spēle, kas dziļi sakņojas ķeltu vēsturē un zinātnē, kurā spēlētāji uzvar, tiekot ievēlēti par salas karali (Inis). Spēlētāji var mēģināt sasniegt vienu no trim dažādiem uzvaras nosacījumiem:
Līderība: esiet līderis — t.i., jums ir vairāk klana figūru nekā jebkuram citam spēlētājam — teritorijās, kurās ir vismaz seši pretinieku klani.
Zeme: lai jūsu klani atrodas vismaz sešās dažādās teritorijās.
Reliģija: lieciet saviem klaniem atrasties teritorijās, kurās kopā ir vismaz sešas svētvietas.
Spēles laikā spēlētāji nopelna arī darbus, ko parasti skandē bardi vai iegravē meistaru meistari, kas par vienu samazina maģisko sešu skaitu jebkuram stāvoklim. Lai gan, lai pretendētu uz karaļa titulu, pietiek ar vienu uzvaras nosacījumu, pieredzējušu spēlētāju spēlē parasti ir saspringts spēku samērs, uzsverot salas galvaspilsētas vadību.
Katras kārtas sākumā spēlētāji Asamblejas laikā izlozē četru darbību kārtis (ar 13 darbību kārtīm trim spēlētājiem un 17 darbību kārtīm četriem spēlētājiem). Darbības kārtis, kas nav izspēlētas vienas sezonas beigās, netiek turētas nākamajā sezonā. Spēlētājiem ir arī piekļuve līderu kartēm teritorijām, kurās tas ir atļauts un kur viņi tika ievēlēti par līderiem asamblejas laikā. Katra asambleja pārdala šīs kartes. Visbeidzot viņi savāc "episko pasaku" kartītes, kurās attēloti seno īru dievu un varoņu darbi, piemēram, Kučulains, Dagda, Lugs un daudzi citi. Tie tiks glabāti un izmantoti, lai iedvesmotu klanus un paveiktu neparastus varoņdarbus... pareizos apstākļos. Kartes nodrošina dažādas darbības: klanu pievienošanu, klanu pārvietošanu, celtniecību/izpēti un īpašas darbības.
Uzvaras atslēga ir rūpīga draftēšana, roku vadība, blefs (it īpaši, ja spēlētāji saprot, cik svarīgi ir nodot savu kārtu), labs laiks un precīza spēku samēra izpratne. Pēc atklāšanas spēles jūs būsiet gatavs pilnvērtīgai un episkai spēlei, kurā neapstrīdams spēlētājs būs Asamblejas karalis par viņa nopelniem un gudrību.
Lai gan Inim ir "draugi", kas ir "kartē", iesācēju kļūda ir spēlēt šo kā kaujas spēli, jo citu klanu izslēgšana samazina jūsu izredzes iegūt līdera uzvaras nosacījumu. Miers starp dažādiem klaniem, ar vai bez skaidra teritorijas vadītāja, ir klana kustības parastais rezultāts. Protams, kaujas notiks, jo ķeltu klani var būt nevaldāmi un labs spēlētājs ieklausīsies sava klana cilvēkos (t.i., kāršu rokās). Šis kaujas aspekts ir atspoguļots klana miniatūrās, kas attēlo karotājus. Mežstrādnieki, gani un tirgotāji pabeidz komplektu ar divpadsmit mini katram spēlētājam; šīs nodarbes neietekmē spēli, bet piešķir tai garšu.