Twilight Imperium: 4th Edition (EN)
Twilight Imperium (ceturtais izdevums) ir galaktikas iekarošanas spēle, kurā trīs līdz seši spēlētāji uzņemas vienu no septiņpadsmit grupām, kas sacenšas par galaktikas kundzību, izmantojot militāru spēku, politisko manevru un ekonomiskas sarunas. Katra frakcija piedāvā pilnīgi atšķirīgu spēles pieredzi, sākot no tārpu caurumiem lēkājošajiem Kreusas spokiem līdz Hakanas Emirātiem, tirdzniecības un ekonomikas meistariem. Šīm septiņpadsmit rasēm tiek piedāvāti daudzi ceļi uz uzvaru, taču tikai viena var sēsties Mekatola Reksa tronī kā jaunie galaktikas saimnieki.
Divas Twilight Imperium spēles nekad nav identiskas. Katra galaktikas laikmeta sākumā spēles galds ir unikāli un stratēģiski konstruēts, izmantojot 51 galaktikas mozaīku, kurā ir viss, sākot no sulīgām jaunām planētām un supernovām līdz asteroīdu laukiem un gravitācijas plaisām. Spēlētājiem tiek izdalītas šīs flīzes, un viņi pārmaiņus veido galaktiku ap Mecatol Rex, galvaspilsētu planētu, kas atrodas galda centrā. Jonu vētra var liegt jūsu rasei virzīties cauri galaktikai, savukārt nejauši izveidota gravitācijas plaisa var pasargāt jūs no tuvākajiem ienaidniekiem. Galaktika ir jūsu rokās, lai gan veidotu, gan dominētu.
Twilight Imperium raunds sākas ar to, ka spēlētāji izvēlas vienu no astoņām stratēģijas kārtīm, kas nosaka spēlētāju secību un piešķir savam īpašniekam unikālu stratēģisku darbību šajā kārtā. Tie var darīt visu, sākot no papildu komandu žetonu nodrošināšanas līdz ļaut spēlētājam kontrolēt tirdzniecību visā galaktikā. Kad šīs lomas ir izvēlētas, spēlētāji pārmaiņus pārvieto savas flotes no sistēmas uz sistēmu, pieprasot savai impērijai jaunas planētas un iesaistoties karadarbībā un tirdzniecībā ar citām grupām. Gājiena beigās spēlētāji pulcējas lielajā padomē, lai pieņemtu jaunus likumus un dienaskārtības, satricinot spēli neparedzamā veidā.
Pēc tam, kad katrs spēlētājs ir izturējis savu kārtu, spēlētāji virzās uz augšu pa uzvaras celiņu, pārbaudot, vai viņi ir izpildījuši kādus mērķus visā gājienā, un atzīmējot tos. Mērķi tiek noteikti, katras spēles sākumā uzstādot desmit publiskas mērķa kārtis, pēc tam pakāpeniski atklājot tās katrā kārtā. Katrs spēlētājs spēles sākumā arī izvēlas starp diviem nejaušiem slepeniem mērķiem, nodrošinot uzvaras punktus, ko var iegūt tikai šī mērķa īpašnieks. Šie mērķi var būt jebkas, sākot ar jaunu tehnoloģiju izpēti un beidzot ar kaimiņa mājas sistēmas izmantošanu. Katra gājiena beigās spēlētājs var pieprasīt vienu publisku mērķi un vienu slepenu mērķi. Spēlei turpinoties, tiek atklāts vairāk šo mērķu un tiek izdalīti vairāk slepenu mērķu, dodot spēlētājiem dinamiski mainīgus vārtus spēles laikā. Spēle turpinās, līdz spēlētājs sasniedz desmit uzvaras punktus.